
Servicii oferite

CABINETUL ȘCOLAR DE ASISTENȚĂ PSIHOPEDAGOCICĂ
COLEGIUL NAȚIONAL"Ștefan cel Mare" HÂRLĂU
Program : Luni- 8-10, Marti- 9-11, Miercuri- 9-12, Joi- 10-13, Vineri- 8-12
MOTTO- "Priveste in interior!Acolo este fântâna de aur, care va izbucni de indata ce incepi să sapi."
SERVICII OFERITE :
Consiliere școlara și asistență psihologică ce se adreseaza :
- Elevilor - copiilor si tinerilor pentru utilizarea optima a resurselor personale cognitive, afective, adaptative, celor aflați în situații de inadaptare școlară, socială, eșec școlar, abandon școlar, absenteism;
- Părinților- pentru dezvoltarea competentelor de a promova la copii si adolescenți motivația pentru succes școlar și profesional,a le facilita procesul evoluței personale, a trasaturilor pozitive de caracter;
- Cadrelor didactice pentru dezvoltarea competențelor de a promova la elevi motivația pentru succes școlar și profesional, a favoriza învățarea și comunicarea asertivă în grupurile de elevi, a le valida și dezvolta abilități de viață independente .
Consiliere vocațională, Orientare școlară și profesională ce se adresează elevilor si cadrelor didactice si are ca scop:
- identificarea aptitudinilor, valorilor si intereselor profesionale;
- identificarea congruenței dintre aptitudinile, valorile, interesele profesionale și profilul profesiunii/meseriei, carierei alese;
- dezvoltarea capacității de luare a deciziilor privind cariera și a deprinderilor de integrare pe piața muncii.
Dezvoltare personală ce se adresează tuturor
categoriilor de beneficiari- elevi, părinți, profesori care doresc să se cunască
pe sine, să -și optimizeze structura de personalitate, să-și dezvolte abilități
de gestionare /management personal, emoțional, relațional, spiritual, să se
autodepașească, să-și expandeze nivelul de conștiință și maturizare
psihocomportamentală.
Zi de zi , din 1 sept 1999, ca
profesor consilier școlar in activitatea de consiliere si asistență psihopedagogică, demersul este centrat și pe
atingerea urmatoarelor obiective:
- dezvoltarea resurselor personale (cognitive, afective si psiho-sociale) ale copilului/ tanarului, in contextul scolaritatii
- prevenirea sau solutionarea situatiilor de abandon scolar sau de inadaptare scolaraoptimizarea comportamentului si imbunatatirea relatiilor interpersonale,
- cresterea nivelului de constientizare a persoanei, a capacitatii de autoexplorare si autocontrol,
- activarea si valorificarea resurselor personale, a potențialitătților latente,
- intărirea Eului și a increderii in fortele proprii, a autonomiei si independenței persoanei,
- reducerea anxietății școlare, creșterea rezistenței la factori perturbatori, a nivelului de reziliență,
- dezvoltarea unor strategii adaptative prin care beneficiarul să faca față cu succes situațiilor de viață,
- formarea deprinderilor de menținere a sănătății psihologice, a stării de bine,
- optimizarea exprimării emoționale,
- menținerea unui nivel optim de automotivare pentru invățare și dezvoltare de metacogniții, abilităși de gandire centrate pe soluții creative, alternative.
- dezvoltarea capacitatii decizionale prin invatarea unor modalitati de a ierarhiza prioritatile, de mobilizare a eforturilor personale in vederea atingerii scopurilor propuse - obtinerea performanțelor.
- îmbunătățirea și optimizarea capacității de autocunoaștere, relaționare și comunicare interpersonală,
- antrenarea abilitatilor empatice,
- activarea resurselor creative,
- dezvoltarea coeziunii și dinamicii de grup,
- reducerea comportamentelor problematice,
- pregătirea pentru viața de dincolo de școală.
Te aștept și din 4 sept 2022! Vino să descoperi "fantăna de aur" a ființei tale! Acest spatiu este locul in care ți se oferă atenție, valoare, speranță și șansa unui nou inceput.
Prof . consilier scolar- LILIANA BULGAGIU